نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم
سرخط خبرها

بازیکن مشهدی تیم ملی فوتبال ۷ نفره: ما را تحویل نمی‌گیرند!

  • کد خبر: ۱۹۵۱۴۹
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
بازیکن مشهدی تیم ملی فوتبال ۷ نفره: ما را تحویل نمی‌گیرند!
گفت وگو با هادی خوش‌اقبال، بازیکن مشهدی تیم ملی فوتبال ۷ نفره که به تازگی قهرمان آسیا شد.

در فوتبال یازده‌نفره مستطیل سبز است که تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی‌اش شش گل از انگلستان می‌خورد و حرف چندانی در عرصه جهانی ندارد، اما در دیگررشته‌های مرتبط با فوتبال، از فوتبال ساحلی و فوتسال گرفته تا فوتبال پنج‌نفره و هفت‌نفره، ایران همیشه در جایگاه بالای جهانی است. نمونه‌اش همین تیم‌ملی فوتبال هفت‌نفره کشورمان که پس از نایب‌قهرمانی در المپیک و جهان در سال‌های گذشته، همین چند روز پیش قهرمان آسیا-اقیانوسیه شد و توانست سهمیه جام‌جهانی سال آینده در کشور اسپانیا را هم مقتدرانه به دست آورد.

هادی خوش‌‎اقبال، بک چپ این تیم، یک مشهدی تمام‌عیار است و نماینده استان در تیم‌ملی است. او که در کلاس‌بندی بیماران Cp درجه یک را دارد، سمت چپ تیم‌ملی را در این تورنمنت بیمه کرد و توانست با پیراهن تیم‌ملی فوتبال هفت‌نفره کشورمان عنوان قهرمانی را به دست آورد و گردن‌آویز طلا را به گردن بیندازد. او به شهرآراورزشی آمد تا درباره این رشته، موفقیت‌هایش و البته بی‌مهری‌هایی که به آن می‌شود، سخن بگوید.

بچه محله ساختمان در مجموعه ۱۵ خرداد

«هادی خوش‌اقبال هستم؛ متولد بیستم شهریور سال ۱۳۶۴ در محله ساختمان مشهد. چهار برادر و دو خواهر هستیم و میان آن‌ها فقط من ورزش را حرفه‌ای دنبال کردم.» این‌ها را که می‌گوید، نفسی چاق می‌کند و ادامه می‌دهد: از دوازده‌سالگی ورزش کردم، اما وقتی از سال ۱۳۸۲ فهمیدم چنین رشته‌ای وجود دارد، با کمک توفیق جوادی وارد این رشته شدم.

خوش‌اقبال اضافه می‌کند: تا پیش از سال ۱۳۸۲ فوتبال و فوتسال بازی می‌کردم و یکی از بچه‌ها گفت تو که فوتبالت این‌قدر خوب است، برو در این رشته فعالیت کن. من را پیش هادی رضایی و هراتی فرستاد و آن‌ها هم من را به توفیق جوادی معرفی کردند.

فوتبال هفت‌نفره فقط با ۲ نفر!

بازیکن مشهدی تیم‌ملی فوتبال هفت‌نفره ایران درباره تشکیل این رشته ورزشی در مشهد می‌گوید: وقتی پیش توفیق جوادی رفتم، فقط من و امید کافی بودیم که در این رشته فعالیت می‌کردیم و عملا تیمی وجود نداشت. یکی‌دو سالی فقط ما بودیم تا گشتیم و کم‌کم بچه‌های بااستعداد را آوردیم و یک تیم تشکیل دادیم. از سال ۱۳۸۵ تیم مشهد وارد رقابت‌های قهرمانی کشور شد و تا همین پارسال برای تیم مشهد بازی می‌کردم.

نایب‌قهرمانی کشور، نقطه‌عطف افتخار

خوش‌اقبال با اشاره به مسیری که تا امروز در فوتبال هفت‌نفره طی کرده است، اظهار می‌کند: در این سال‌ها تیم مشهد همیشه جزو تیم‌های خوب کشور بوده، اما تنهاافتخارم با تیم شهرم نایب‌قهرمانی کشور در سال ۱۳۹۵ است که نقطه‌عطفی برای من بود. در آن سال کرمان قهرمان شد و ما دوم شدیم.

پس از آن همیشه به اردوی تیم‌ملی دعوت شدم، اما هیچ‌وقت نامم در فهرست نهایی قرار نمی‌گرفت و کادر فنی وقت به من و برخی بچه‌های دیگر اعتمادی نداشت، تا اینکه امسال علی رعدی سرمربی تیم‌ملی شد و او به ما اعتماد کرد و فکر می‌کنم بازیکنانی مثل من که تاکنون به مسابقات نمی‌رفتند، با عملکردمان در استرالیا و قهرمانی جواب اعتمادش را دادیم.

تکرار خاطره ۱۹۹۸ در ملبورن

مدافع‌هافبک تیم‌ملی فوتبال هفت‌نفره ایران می‌گوید: کادر فنی جدید تیم‌ملی متشکل از علی رعدی به‌عنوان سرمربی و علی طارمی، پدر مهدی طارمی و صادقی‌نیا به‌عنوان دستیارانش انقلابی در فوتبال هفت‌نفره به‌پا کردند. آن‌ها واقعا کارشان را بلدند و در کنارشان دکتر سلیمانی پزشک تیم و نفرزاده سرپرست تیم نقش مهمی در موفقیت ما داشتند.

وی درباره تورنمنت استرالیا اظهار می‌کند: ما در استرالیا به‌نوعی خاطره صعود تیم‌ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه را زنده کردیم. بازیکنان ما توانستند هم قهرمان شوند و هم به جام‌جهانی برسند. جام‌جهانی تیرماه سال آینده در مالاگای اسپانیا برگزار خواهد شد.

وی می‌افزاید: تورنمنت خوبی بود و امکانات عالی بود. نکته جالب برای ما این بود که در ملبورن هوادار هم برای ما آمده بود و از این بابت شگفت‌زده شدیم. در این دوره شش تیم ایران، استرالیا، ژاپن، هند، تایلند و نپال حضور داشتند و به‌صورت دوره‌ای با هم مسابقه دادند و در پایان تیم‌های اول و دوم با یکدیگر بازی فینال را برگزار کردند. ما در فینال توانستیم ۲ بر ۰ استرالیای میزبان را ببریم. در این مسابقات یک گل زدم و سه پاس گل دادم.

لزوم حمایت بیشتر از تیم همیشه‌قهرمان

ورزشکار مشهدی تیم‌ملی فوتبال هفت‌نفره با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از این رشته و ورزشکارانش می‌گوید: تیم‌ملی فوتبال هفت‌نفره ایران همیشه در آسیا قهرمان است و در سطح جهان و پاراالمپیک هم معمولا روی سکوست. ما در پاراالمپیک ریو و مسابقات جهانی آرژانتین نایب‌قهرمان شدیم. از مسئولان و رسانه ملی تقاضا دارم بیشتر به این رشته توجه کنند و آن را به مردم بشناسانند.

فوتبال هفت‌نفره خیلی مظلوم واقع شده و چه بسیار خانواده‌هایی که ممکن است بچه‌‎هایی داشته باشند که بتوانند به سمت این رشته ورزشی بیایند و زندگی‌شان عوض شود. از استرالیا که برگشتیم، انتظار داشتیم مسئولان بیشتری به استقبال بیایند تا انگیزه و روحیه بگیریم، اما به‌هرحال دست آن‌هایی که آمدند درد نکند. وی در پایان یادآور می‌‎شود: ما از همین حالا برای قهرمانی جهان در اسپانیا همه تلاشمان را می‌کنیم و امیدواریم مسئولان هم حمایتمان کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->